02 mei 2013
Radiozendamateurs waarderen Agentschap Telecom als geheel met een 6,9. Dat blijkt uit een onderzoek dat DUO Market Research in opdracht van Agentschap Telecom heeft uitgevoerd naar de mate van tevredenheid over de dienstverlening van Agentschap Telecom. Aan het onderzoek deden ruim 4100 radiozendamateurs mee (31% van alle geregistreerde radiozendamateurs).
De informatie op de website van Agentschap Telecom over nieuwe ontwikkelingen en wijzigingen in regelgeving voor zendamateurs, de volledigheid van de informatie op de website en de dienstverlening bij het melden van frequentiegebruik (registratie) komen als sterke punten van het agentschap naar voren. Tevens kwam naar voren dat een ruime meerderheid van de radiozendamateurs die wel eens een vraag gesteld hebben, (heel erg) tevreden is over de klantvriendelijkheid van de medewerkers.
Daar tegenover worden als verbeterpunten gesignaleerd: het toezicht op het gebruik van de amateurbanden door Nederlandse zendamateurs, informatie over nieuwe ontwikkelingen en wijzigingen in regelgeving voor zendamateurs via brieven, en het beleid van Agentschap Telecom omtrent onbemand frequentiegebruik.
Uitgebreide informatie en het onderzoeksrapport is te vinden op de website van het Agentschap Telecom.